Vissa kallar Umeå för Norrlands huvudstad, andra säger Björkarnas stad. För oss är Umeå synonymt med Cygnis sjunde kontor i Sverige.

Region Norr etablerar nytt kontor i Umeå, ett naturligt steg efter att ha verkat i Luleå under många år. Vi har dessutom lyckats med en toppenrekrytering. Vår nya konsultchef Ian Powter, med rötter från Umeå, kommer dra igång det hela!

Ian gjorde sin första dag på kontoret den 18:e oktober och har nu hela 8 veckor på sitt Cygni-CV. Vi kollar läget med honom.

-Hej och välkommen till Cygni Ian! Hur är känslan så här långt?

-Tack så jättemycket! Det känns otroligt roligt och spännande att få vara med på denna resa tillsammans med Cygni. Jag har blivit varmt välkomnad av mina nya kollegor och nu ser jag fram emot att börja arbetet med att starta upp det nya kontoret i Umeå.

-Du är Cygnis första konsultchef i Umeå, hur blir man det?

- Cygni annonserade efter en Konsultchef till nya kontoret i Umeå och det passade mina ambitioner perfekt. Efter att ha läst på om Cygni så stod det klart att deras värderingar och företagskultur kändes inspirerande, och på den korta tid jag varit här så har jag fått bekräftat att Cygni är en häftig arbetsplats! Företaget har gjort en intressant resa hittills och att nästa steg blir att öppna kontor i Umeå känns helt rätt.

-Vad innebär det att vara konsultchef?

-Att vara konsultchef på Cygni handlar först och främst om att ta hand om våra medarbetare, vara lyhörd och finnas till. Hjälpa våra medarbetare utvecklas, som människor och konsulter, hjälpa till att hitta uppdrag som passar just deras intressen och önskemål och att finnas till som mentor och bollplank. Rollen innebär även att utveckla företaget genom att jobba med rekrytering, sälj och marknadsföring.

-Hur har din första tid på Cygni sett ut och vad ser du framför dig?

-Första tiden har jag spenderat på kontoret i Luleå. Detta för att lära känna mina nya kollegor och få en bättre förståelse för hur de arbetar. Jag har även följt med mina konsultchefkollegor Sofie och Andreas på möten och hälsat på cheferna på de andra kontoren. Vi har planerat hur vi på bästa sätt startar igång verksamheten i Umeå. Där har vi redan börjat boka in intervjuer med potentiella nya kollegor. Så här i uppstartsfasen av Umeåkontoret kommer jag att lägga stor vikt vid att åka ut till företag, se över deras behov samt berätta mer om oss och vad vi kan hjälpa dem med.